fredag 4. juli 2014

Trær + mennesker = sant



Er det noe jeg er skeptisk til, er det ymse new age-bevegelser. Min fordom er at overtro og østlig filosofi sauses sammen til et produkt og en livsstil som er lett å selge til søkende sjeler. Og hvorfor alle ha dreads? Er det fordi de er trendnisser innenfor sitt sosiale sjikt eller fordi de tar avstand fra å måtte kjøpe hårbørste og sjampo?*

Da er det jo litt gøy når, av alle subkulturer, treklemmerne får støtte i vitenskapen! Å bare være i nærheten av trær og grøntarealer er visstnok bra for konsentrasjonsnivå, reaksjonstid, depresjon, stress og andre psykiske lidelser. Grunnen er visstnok diskré vibrasjoner fra trær og planter, noe som påvirker menneskers fysiologi positivt.

Flaks at jeg snart skal flytte til den fine trealleen øverst til venstre, som med bittelitt godvilje ligner på min favorittgate i Buenos Aires, Calle Honduras. Du ser meg klemme på trær i mørket i høst, fortsatt ikke komfortabel med å kategoriseres som treklemmer i dagslys.

*Har faktisk nylig sluttet å bruke sjampo selv, så er straks på vei til å bli en urte-plante-flagrende-gevant-dame som jeg har så inngrodde fordommer mot.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar